• |
ide | kryesore

Këto foto të vjetra kapin pasionin dhe shqetësimin e rinisë së Gjermanisë Lindore

-Instant, F1, Paparazzi



Fotografi nga Republika Demokratike Gjermane, ose Gjermania Lindore, ka marrë ekspozim të kufizuar në botën e artit, jo më pak për shkak të kufizimeve të rrepta të vendosura nga ish-shteti autoritar.
Një koleksion i ri i imazheve, i shfaqur së pari në festivalin e fotografisë Rencontres d’Arles 2019 në jug të Francës nga kuratorja Sonia Voss, hedh dritë mbi punimet që dolën nga GDR (Global Depositary Receipt/Fatura Globale e Depozituesit) në dekadën e fundit para rënies së Murit të Berlinit.

“Dekada që i paraprinë rënies së murit është shumë interesante për artet në Gjermani sepse ishte një brez i ri që nuk ishte dëshmitar i themelimit të GDR,” tha Voss në një intervistë telefonike.

“Këta ishin të rinj që ishin shumë të shkëputur nga idetë politike, por disi po aq të lodhur dhe të tërbuar për kufizimet me të cilat po jetonin, gjë që i bëri ata më shumë të thyejnë normat ose të shtyjnë kufijtë krahasuar me gjeneratat e mëparshme.”

Në serinë “Trupat e qetë” (Restless Bodies), Voss eksploron sesi trupi ishte në qendër të krijimtarisë së këtyre artistëve. Fotografimi i trupit të vet, ishte një akt pohimi dhe rezistence në një shoqëri që dekurajonte individualitetin dhe ishte e dyshimtë për artet. Dhe duke fotografuar të tjerët, artistët ishin në gjendje të siguronin dokumente të qëndrueshme të realiteteve të Gjermanisë Lindore.

I tillë ishte rasti me Ute Mahler, një nga artistët e paraqitur në ekspozitë, “Të jetojmë së bashku”(Living Together) e të cilit përfshin portrete familjare të marra në Leipzig. Në shënimet e ekspozitës, ajo shpjegon: “Doja të hidhja një vështrim pas fasadës së retorikës zyrtare të optimizmit. Kam kërkuar atë që ishte e vërtetë në jetën private të njerëzve”.

Në mënyrë të ngjashme, fotot e Christiane Eisler të komunitetit të punk-ut në Leipzig ofrojnë një paraqitje të shkurtër të një bote private.

“Ajo i ndoqi ata kudo për një kohë mjaft të gjatë. Ishte një komunitet që ishte shumë i fortë nën shtypje nga Stasi. Këto janë portrete shumë melankolike për shkak të tensionit midis tërbimit dhe dëshpërimit, i cili ishte i gjithëpranishëm në GDR,” tha Voss. .

Ndërsa Manfred Paul është i njohur kryesisht për një seri fotografish në oborret e Berlinit, seritë përqendrohet në portretet që ai xhiroi të gruas së tij ndërsa ajo lindi djalin e tyre të parë. Me intimitetin e tyre, ata ofrojnë një kontrast radikal me ligjërimin shoqëror të parë diku tjetër.(FOTO LART DJATHTAS)

Fotografi autodidakt York der Knoefel kaloi dy vjet duke dokumentuar një thertore në Berlin. “Ai e pa atë si një metaforë për gjendjen njerëzore dhe sakrificën për shoqërinë,” tha Voss. (FOTO LART)

Portretet e mrekullueshme të marra nga artisti Rudolf Schäfer janë nga një morg në Spitalin Charité në Berlinin Lindor.(FOTO LART)

©LAPSI.AL



Lini një Përgjigje

Adresa juaj email s’do të bëhet publike. Fushat e domosdoshme janë shënuar me një *