• |
ide | kryesore

Brenda filmit kontrovers indian “The Kashmir Files”

-Instant, F1, Paparazzi



“Nëse nuk ikni nga këtu, ne do t’ju djegim shtëpitë,” shihet duke qarw njw burrw mesomoshw mysliman me mjekër dhe një kapelë tradicionale, ndërsa tubohet kundër pakicës hindu të Kashmirit.

Xhamia e mbushur plot shpërthen në mbështetje të ngazëllyer të thirrjes së tij shqetësuese. “Ik nga këtu,” vazhdon burri. “Konvertohu, largohu ose vdis”.

Kjo është një skenë nga filmi i ri kontrovers i regjisorit indian Vivek Agnihotri, “The Kashmir Files”, i cili bazohet në eksodin masiv të Panditëve Kashmiri, anëtarë të kastës më të lartë të hinduizmit, Brahmin, ose “klasa priftërore” nga trazirat në rajon ndërsa ata ikën nga militantët e dhunshëm islamikë në vitet 1990.

I prodhuar me një buxhet relativisht të vogël prej rreth 3 milionë dollarësh, ai është bërë filmi Hindi me fitimet më të larta të publikuar në Indi gjatë pandemisë, duke grumbulluar më shumë se 30 milionë dollarë që kur u shfaq në kinema muajin e kaluar.

Një pjesë e madhe e suksesit të filmit mund të jetë për shkak të Partisë nacionaliste hindu Bharatiya Janata (BJP) në pushtet në Indi. Ndërsa qeveria e Indisë nuk financoi prodhimin, filmi është vlerësuar nga disa politikanë të shquar, me disa shtete të drejtuara nga BJP që heqin dorë nga taksat për biletat dhe të tjerë u japin oficerëve të policisë dhe punonjësve të qeverisë kohë pushim për ta parë.

Edhe kryeministri Narendra Modi, i cili më parë është kritikuar për dështimin për të dënuar dhunën kundër myslimanëve, e mbështeti filmin.

Jo të gjithë në Indi janë dakord. Ndërkohë që ka pak dyshime se shumë panditë të Kashmirit kanë vuajtur nga militantët islamikë, kritikët kanë vënë në pikëpyetje kohën e publikimit të filmit dhe kanë argumentuar se dhuna grafike e tij poshtëron muslimanët dhe përforcon stereotipet negative.

Disa kanë sugjeruar gjithashtu portretizime të tilla, si dhe revizionizmi i pretenduar historik i komplotit mund të përkeqësojnë konfliktin midis hinduve të Indisë dhe muslimanëve në një kohë kur tensionet fetare në vend janë gjithnjë e më armiqësore.

Disa video që u bënë virale në mediat sociale duket se tregojnë anëtarët e audiencës që bërtasin me gjuhë islamofobike të urrejtjes jashtë kinemave dhe bëjnë thirrje për bojkot të bizneseve në pronësi myslimane.

Në njërën, një burrë mund të dëgjohet duke u lutur anëtarëve të audiencës që të mos shikojnë kurrë një film me aktorë myslimanë. Në një tjetër, një burrë i thotë një gazetari që “të qëndrojë larg” nga muslimanët pasi të dalë nga teatri. “Mund të na sulmojnë sërish”, dëgjohet të thotë ai.

Janë paraqitur disa peticione për të parandaluar shfaqjen e filmit në kinematë lokale, nga frika se filmi mund të nxiste ose ka nxitur tashmë, ndjenjat anti-myslimane.

Dhe disa muslimanë kanë raportuar se kishin frikë për sigurinë e tyre gjatë shikimit të filmit. Duke rrëfyer përvojën e saj në Washington Post, gazetarja e njohur indiane Rana Ayyub shkroi: “U largova nga teatri, vetëm 30 minuta pas filmit, duke u ndjerë e poshtëruar dhe fizikisht e pasigurt. Një burrë më bërtiti “Ja Pakistan!” (Shko në Pakistan). ”

Ndërsa disa panditë të Kashmirit besojnë se filmi ndihmon në vështrimin e një pjese të lënë pas dore të historisë së tyre, Nitasha Kaul, një romanciere nga Kashmiri dhe profesoreshë e asociuar në politikë dhe marrëdhënie ndërkombëtare në Universitetin e Westminsterit, tha se filmi është një tregim “shqetësues” i përvojave të dhimbshme të komunitetit të saj vrasje, dhunë dhe shpërngulje të detyruar.
Ajo beson se Panditët e zhvendosur nga të cilët rreth 60,000 u larguan nga Kashmiri pas janarit 1990, sipas qeverisë indiane nuk u është dhënë kurrë mbështetja e duhur dhe u lanë të luftojnë traumën e tyre në izolim ndërsa përpiqeshin të ndërtonin jetë të reja diku tjetër.

Kaul beson se BJP po e miraton paturpësisht filmin për përfitime politike dhe për të çuar përpara një ideologji hindutva që kërkon të transformojë Indinë laike në një komb hindu.

“Filmi është përçarës dhe qartësisht ka qëllim propagandues,” tha Kaul në një intervistë telefonike. “Është islamofobike dhe thellësisht e tillë. Ka humbur shumë mundësi për të portretizuar çdo solidaritet midis Panditëve të Kashmirit dhe muslimanëve të Kashmirit. Dhe është mbështetur nga ata që kontrollojnë shtetin.”

©LAPSI.AL



Lini një Përgjigje

Adresa juaj email s’do të bëhet publike. Fushat e domosdoshme janë shënuar me një *