Konsumi i karburanteve vijoi tkurrjen edhe në korrik, ndërsa të dhënat e ditëve të para të muajit gusht tregojnë se tendenca rënëse është thelluar.
Sipas të dhënave nga Doganat, në korrik u importuan 53.4 mijë ton karburante, me një rënie prej 11% në krahasim me të njëjtin muaj të një viti më parë, duke zbritur pothuajse në nivelin e vitit 2020, kur vendi po vuante nga pasojat e kufizimeve për shkak të pandemisë (shiko grafikun: Importet e karburanteve, korrik).
Shoqata e Shoqërive të Hidrokarbureve pohon se përgjithësisht në këtë periudhë pritej që importet të rriteshin edhe me 2 mijë ton (rreth 3-5% më shumë), por ato kanë rënë realisht me gati 7 mijë ton.
Sipas Shoqatës, arsyeja kryesore e rënies së konsumit të karburanteve në vend lidhet me makinat që vijnë nga rajoni për turizëm, të cilët ishin një nga faktorët kryesorë që ndikonin rritjen në sezonin e verës. Tashmë për shkak të diferencës së lartë në çmim, me rreth 30-60 lekë për litër, asnjë makinë me targa nga Kosova, Maqedonia e Veriut apo Malit të Zi që iu afrohet stacioneve shqiptare të karburanteve.
Ndërsa makinat e rajonit kanë ndikuar në 60% të rënies, pjesa tjetër sipas Shoqatës lidhet me frenimin e lëvizjeve të brendshme për qëllime turistike, apo që kanë reduktuar qarkullimin për shka të çmimeve të larta. Ndërsa konsumi i përhershëm minimal, sipas Shoqatës është në nivele pothuajse të pandryshuara.
Rënia pritet të thellohet në gusht
Sipas të dhënave paraprake nga Shoqata e Shoqërive të Hidrokarbureve, tendenca e ditëve të para të gushtit tregon se rënia do të thellohet.
Në pesë ditët e para të gushtit konsumi ka rënë me 3.6 mijë ton, ndërsa nëse vazhdohet me këtë ritëm, tkurrja mujore mund të jetë -15 mijë ton. Në gusht të vitit të kaluar, sipas Doganave, importet e karburanteve kishin arritur rekordin e 68.6 mijë ton.
Arsyet vijojnë të mbeten të njëjta si në korrik. “Korriku dhe gushti gjithnjë arrijnë kulmin e konsumit dhe në një pjesë të madhe kjo vjen nga rajoni. Por, tani diferenca në çmim për një litër ka arritur në 30 deri në ne 58 lekë nga Mali i Zi në Maqedoni”, tha Shoqata. Kjo diferencë lidhet me taksat e larta që ka mbi naftën vendase, teksa përveç taksave kryesore si TVSH e qarkullimi janë dhe shumë të tjera që “askush” në botë nuk i ka”.
Që prej fillimit të marsi, çmimet e karburanteve janë rritur ndjeshëm në vend, duke kulmuar në 265 lekë në mes të muajit qershor, si rrjedhojë e shtrenjtimit në bursa. Aktualist nafta po tregtohet me 217 lekë për litër, ose 13% më shumë se në shkurt.
Që në mars, kur filloi shtrenjtimi, konsumi reflektoi tkurrjen. Për 6 mujorin e parë të vitit, importet e karburanteve kanë rënë me 9.2% në raport me të njëjtën periudhë të një viti më pare (sjiko grafikun: Importet e karburanteve sipas muajve). Vetëm për 5 mujorin mars-korrik, tkurrja është 14.5%./ Monitor
Rritet kontrabanda. Vetem ketu kapet peshkarexha me 80 mije liter nafte kontrabande e kalon si lajm i dores se trete. Ajo tregon fenomenin. Si ka mundesi qe Kosova dhe Maqedonia importon me shume nafte se ne?! Patronazhistet kane pergjigje per kete?!
Me siguri saliu ka gishtq
ja me ska mundesi. jemi larte
E ftuan shoket nje dite nastradinit te dilnin xhiro por nastradini ja ktheu se kishte pune e nuk dilte dot . Ç’eshte kjo pune kaq e rendesishme qe nuk te lejon te dalesh e pyeten shoket? Do ushqej gomarin tha nastradini . Po qenke prapa botes o nastradin , ja kthyen ata njezeri . Mesoje gomarin , ashtu siç kemi bere edhe ne , qe te punoj pa ngrene .
Si mund te punoj gomari pa ngrene pyet i habitur nastradini ? Eshte e pamundur . Edhe ne keshtu na dukej ne fillim por ja qe ja dolem dhe nuk e ushqejme me , prandaj mesoje i thane shoket . Keshtu i thane e keshtu beri i shkreti nastradin . Kaluan dite dhe gomari punonte pa ngrene , mbas nje jave i kthen patkonjet nga dielli . Te gjithe shoket qe i dhane idene e “te punuarit pa ngrene” , per ta çuar deri ne fund lojen e tyre , i shkuan per ngushellim .
Te rroni vete , e ngushellonin ata . Do kesh gabuar ne diçka se eshte e pamundur te ndodh . Ose ndoshta do kete pas ndonje semundje gomari qe ti nuk e dije , tallnin menderen shoket .
Nuk me vjen keq qe ngordhi , ja kthen nastradini , me vjen keq se ndordhi pikerisht tani qe mesoj te punonte pa ngrene .
Morali i fabules ? Sipas kokes festen .