• |
ide | kryesore

Brenda Flightradar24, uebsajti që gjurmon çdo aeroplan në qiell

-Instant, F1, Stil



Në një ditë mesatare, më shumë se 200,000 fluturime ngrihen dhe ulen në të gjithë botën. Kjo përfshin aeroplanët komercialë, mallrash dhe çarter të cilët përbëjnë rreth gjysmën e totalit -si dhe avionët e biznesit, avionët privatë, helikopterët, ambulancat ajrore, avionët qeveritarë dhe ushtarakë, dronë, balona me ajër të nxehtë dhe avionë.
Shumica e tyre janë të pajisura me një transponder, një pajisje që komunikon pozicionin e avionit dhe të dhënat e tjera të fluturimit me kontrollin e trafikut ajror, dhe ai sinjal mund të kapet në një teknologji të quajtur ADS-B, për Transmetim të Mbikëqyrjes Automatike të Varur. Kjo është ajo që bëjnë faqet e internetit të gjurmimit të fluturimeve me pak fjalë, duke u ofruar përdoruesve një fotografi në kohë reale të gjithçkaje që është në qiell (minus disa përjashtime).

Kjo tani po shkon përtej entuziastëve të aviacionit. Kur një aeroplan i Forcave Ajrore të SHBA-së që mbante kryetaren e Dhomës së Përfaqësuesve, Nancy Pelosi, u ul në Tajvan në fillim të gushtit, mbi 700,000 njerëz e panë ngjarjen ashtu siç ndodhi, përmes shërbimit të gjurmimit të fluturimit Flightradar24.
Avioni, një version ushtarak i Boeing 737 i quajtur C-40, u nis nga Kuala Lumpur në Malajzi përpara se të nisej në një rrugë qarkore për në Tajvan, në mënyrë që të shmangte takimet me ushtrinë kineze, duke shtuar orë të tëra fluturimi. Kjo nuk e bëri menjëherë të qartë se cili do të ishte destinacioni përfundimtar, duke ndezur biseda në internet ndërsa avioni u kthye ngadalë në veri drejt ishullit. Si rezultat, ishte fluturimi më i ndjekur i të gjitha kohërave në Flightradar24, me 2.92 milionë njerëz që ndiqnin të paktën një pjesë të udhëtimit shtatë-orësh.
Faqja e internetit, pjesë e një grupi shërbimesh popullore të gjurmimit të fluturimeve së bashku me FlightAware dhe Plane Finder, u themelua në Suedi në vitin 2006 “krejt rastësisht”, thotë drejtori i komunikimit i FlightRadar24, Ian Petchenik, si një mënyrë për të drejtuar trafikun drejt një fluturimi.

Fillimisht fitoi njohje globale në vitin 2010, kur shpërthimi i një vullkani islandez rrëzoi mijëra fluturime dhe tërhoqi katër milionë vizitorë: “Kjo ishte sigurisht hyrja jonë e parë në ngjarjet ndërkombëtare dhe se si shfaqja e trafikut ajror për publikun në kohë reale mund të ndikojë në mënyrën se si njerëzit po mendonin për lajmet botërore”, thotë Petchenik. “Numri i vizitorëve që morëm do të kishte prishur faqen e internetit, kështu që hiri ynë shpëtimtar ishte se nuk kishte asgjë për të treguar veçse një vrimë.”

Interesi në rritje

Para fluturimit të Pelosit, rekordi për fluturimin më të ndjekur në Flightradar24 i përkiste udhëtimit të kthimit të liderit të opozitës ruse Alexei Navalny në Rusi, ku ai do të burgosej. Fluturimi i janarit 2021 u gjurmua nga 550,000 njerëz, duke mposhtur një rekord të mëparshëm të vendosur në prill 2020, kur pothuajse 200,000 përdorues panë një Boeing 777 të vizatonte simbolet e gjysmëhënës dhe yjeve të flamurit kombëtar turk në qiellin mbi Ankara, për të festuar 100 vjetorin e Turqisë.

Më parë, në shtator 2017, mijëra njerëz kishin parë një Boeing 737 të guximshëm Delta të fluturonte drejt e në uraganin Irma për t’u ulur në Puerto Riko dhe të ngrihej 40 minuta më vonë për në JFK duke u pozicionuar me kujdes në boshllëqet midis krahëve të uraganit.

Si mblidhen të dhënat

Për të mbledhur të dhënat, Flightradar ka ndërtuar rrjetin e vet të marrësve ADS-B, për të cilin tani thonë se është më i madhi në botë me rreth 34,000 njësi, duke mbuluar edhe zona të largëta si Antarktida.

©LAPSI.AL



Lini një Përgjigje

Adresa juaj email s’do të bëhet publike. Fushat e domosdoshme janë shënuar me një *