• |
ide | kryesore

Historia 64-vjeçare e krijimit të “Barbie”

Paparazzi, Slider
Barbie



Barbie ka frymëzuar brezat që u rritën me këtë lodër. Filmi i ri i regjisores Greta Gerwig luan me të dy perceptimet e kukullës Barbie të Handler-it që shtyn kufijtë.

Barbie mbush 64 vjet këtë vit. Kukulla Mattel debutoi në Panairin e Lodrave të Nju Jorkut në vitin 1959 dhe ishte krijimi i Ruth Mosko-s, e lindur dhe e rritur në Denver.

Mosko ishte më i vogli nga 10 fëmijët, i lindur nga një farkëtar dhe shtëpiake në vitin 1916. Që në moshë të re ajo u rrit nga motra e saj, Sarah, e cila drejtonte një farmaci lokale. Sipas Colorado Country Life, pikërisht në farmacinë e Sarës, Mosko mori një shije për të drejtuar një biznes.

Ajo ishte 16 vjeç kur takoi bashkëshortin e saj të ardhshëm, Izzy Elliot Handler, në një kërcim në Denver. Të dy do të bashkë-themeluan Mattel, fillimisht duke bërë mobilje, më pas duke u zhvendosur te lodrat.

Ideja për Barbie erdhi nga shikimi i vajzës së saj të vogël, Barbara, duke zgjedhur në mënyrë të përsëritur kukulla letre në vend të kukullave të foshnjave, duke i pajisur lodrat e saj me mundësi arsimimi dhe karriera në vend që t’i ushqente me qumësht dhe t’i lëkundte për të fjetur. Në një udhëtim në Evropë, Ruth pa një kukull gjermane Lilli të modeluar si gra të rritura dhe ideja e saj mori formë.

Kukulla Lilli nuk ishte Barbie e shëndetshme dhe ëndërrimtare që ne njohim sot – ajo bazohej në një joshëse që kërkonte ar nga një tabloid me bazë në Hamburg. Por Ruth ishte më shumë e interesuar për formën e saj sesa për funksionin e saj. Dizajnerët e Ruth dhe Mattel kaluan tre vitet e ardhshme duke krijuar kukullën 11½ inç të gjatë me një kokë, krahë dhe këmbë të lëvizshme dhe, më e rëndësishmja, një gardërobë të këmbyeshme.

Por figura dhe suksesi i Barbie kanë nxitur ambivalencë gjatë viteve. Kukulla është kritikuar për promovimin e konsumizmit, idealeve jorealiste të trupit dhe për ekzistencën përgjithësisht të kotë. Duke u rritur, nëna e Gerwig “nuk ishte aq e sigurt” për Barbies, tha regjisori në një intervistë për USA Today. Por gjatë gjithë procesit të kërkimit të filmit, regjisori u magjeps me krijuesin e kukullës – dhe synimet e saj.

Sipas Westword, filozofia e Ruth-it ishte se vajzat e vogla mund të ishin çfarëdo që dëshironin të ishin. “Barbie përfaqësonte gjithmonë faktin se një grua kishte zgjedhje,” shkroi Ruth në autobiografinë e saj të vitit 1994 “Dream Doll: The Ruth Handler Story”. Pavarësisht kritikave (kryesisht të drejta) për kukullat, Ruth ishte tepër progresive për kohën e saj. Si pronare biznesi dhe sipërmarrëse, ajo ndihmoi në fillimin e një bisede rreth grave ambicioze që është ende aktuale sot.



Lini një Përgjigje

Adresa juaj email s’do të bëhet publike. Fushat e domosdoshme janë shënuar me një *